IKT vahendiga õppetegevuse vaatlus praktikabaasis

Praktika lasteaiast leidsin õpetaja, kes oli nõus ikt vahendiga õppetegevust proovima. Kerge see leidmine kahjuks polnud, kuna enamus õpetajaid pole harjunud selliseid õppetegevusi tegema ning enamus pelgavad juba tavaliste õppetegevuste vatalust. Siiski leidsin õpetaja, kes peale minu pikka veenmist oli nõus proovima. Mina aitasin tegevuse ette valmistada- planeerida, vahendid valida ja ette valmistada, eesmärgid ning läbiviimine oli õpetaja poolt.

Eesmärgid: Laps oskab nimetada mõnd IKT vahendit. Laps julgeb avaldada oma arvamust. Laps teab, kuidas käituda tulekahju korral.

Tegevuse kirjeldus: Lapsed kogunesid rühmas pingile istuma. Õpetaja alustas vestlust ikt vahenditest. Küsis laste käest, kas nad teavad, mis on ikt ning selle vahendid. Õpetaja selgitab lastele mõisteid ning  selgitab, mida nad edasi hakkavad tegema. Lisaks teeb õpetaja sissejuhatuse tunniteemasse- tulekahju korral käitumine. Lapsed võtavad paaridesse ukse juurde ning liiguvad alla saali. Seal on ette valmistatud sülearvuti välja otsitud sobiva videoga ning see on ühendatud projektoriga, mis näitab pilti seinale. Lapsed istuvad pinkidele ning hakkavad video vaatama. Peale video vaatamist toimub arutelu tulekahju korral käitumisest ning tegevus lõppeb sellega, et iga laps nimetab ühe ikt vahendi, mida ta teab. Lapsed liiguvad rühma tagasi.

Analüüs: Tegevus oli iseenesest lihtne. Lastele väga meeldis videot suurelt ekraanilt näidata. Õpetaja tunnistas samuti, et video näitamine oli hea vaheldus enda pidevale rääkimisele ning õp märkas samuti, et lapsed olid palju rahulikumad ning keskendunud. Lapsed ei teadnud esialgu ikt vahenditest palju, kuna see mõiste oli neile võõras. Kui õpetaja oli neile selgitanud, siis teadsid lapsed väga hästi ning oskasid ka kõik mõne vahendi nimetada. Õpetaja tunnistas, et tegevus oli põnev, kuid ettevalmistust nõudis rohkem kui tavaline. Pidi kinnitama, et saal on vaba ning pingid valmis seadma. Arvutist video otsimine ei tekitanud probleeme, kuid vahendite ühendamine ning pildi seinale suunamine võttis omajagu aega nii minul kui õpetajal. Lapsed olid aga väga rahul, kuna said natuke rühmast välja liikuda ning videot vaadata. Õpetaja lisas, et kui tal oleks keegi kogu aeg nii abis, siis võiks teine kordki mõelda taolisele õppetegevusele, kuid kahjuks ei ole see nii. Hea, et sain olla praktikal ning ka õpetajatele elamusi ning abi pakkuda, mitte ainult vastupidi. Koostöö toimis vastakuti.

Advertisements

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s