IKT vahendi kasutamine õppeprotsessis

Oma praktika käigus kavandasin õppetegevuse, kus kasutasin ikt vahendit. “Laps ja vana tehnoloogia vahend” video tegemiseks soovisin rühmalastega veidi proovida ka piksillatsiooni tegemist. Seetõttu planeerisin päeva enne video tegemist fotodele. Nimelt enne pildistama hakkamist vestlesin lastega. Arutlesime fotoaparaadi kasutamise üle. Kes seda peaks kasutama? Millistel puhkudel? Kas lapsed ka võiksid fotosid teha? Mida peaks silmas pidama fotoaparaadi kasutamise juures? Kuidas tekib pilt? Ja kuidas me seda pärast näeme.

Eesmärgid: Laps teab, kuidas kasutada ohutult ikt vahendit. Laps oskab avaldada oma arvamust. Laps oskab ära kuulata ka teiste arvamuse. Laps oskab esitada erinevaid emotsioone ning kehaasendeid. Laps oskab teha meeskonnatööd ning teistega arvestada.

Tegevuse lühikirjeldus: Alustasime vestluse ning aruteluga. Vaatlesime erinevaid fotoaparaate ning fotoaparaadi osi. Tegime selgeks reegldi, mida peab meeles pidama fotoaparaati kasutades. (Nt. pael ümber käe, suuremate aparaatide puhul ümber kaela, katik eest ära, hoida pildistamise nuppu esialgu pool all, näppudega ei tohi puutuda objektiivi ava). Seejärel hakkasime tegema piksillatsiooni jaoks pilte. Üks lastest poseeris ning teised said järjest proovida pilte teha. Niikaua kui esimesed poseerisid ning teised pildistasid, siis kolmnadad aitasid mind laste liikumise juhendamisega. Iga laps sai kõiki etappe proovida (pildistamine, poseerimine, juhendamine). Monteerimine jäi õpetajale. Juhendamisel palusime lapsel võtta erinevaid poose (käed üleval, üks jalg ees üleval, kükita) ning näidata erinevaid emotsioone.

Analüüs: Lapsed olid väga aktiivsed. Õnneks oli see päev tegevuses ka vähe lapsi ning kõik lapsed jõudsid proovida erinevaid etappe. Pildistamise võtte said lapsed kähku selgeks. Kõige raskemaks osutus fotoaparaadi paigal hoidmine ning poseerimine. Kuna lapsed ise pildistasid, siis teine kord võis veidi kauem aega minna, et laps saaks pildi tehtud ning seetõttu pidi mõni laps väga kaua poseerima. Siiski oli tunda, et lapsed olid väga põnevil ning ootavad huviga piksillatsiooni valmimist. Kui filmike valmis monteeritud, siis saab veel arutada, kes millist pilti tegi ning kas nad mõistavad, kui pikk ning aeganõudev võib olla filmi tegemine.

 

Advertisements

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s